Tipps om fotografering-porträtt

Hej på er!
Innan jag går och lägger mig så tänkte jag skriva lite tipps
till er som gillar att fota!

*Fota aldrig personer mot en mur eller mot en tegelstensvägg,
det gör att bilden blir välldigt platt! Se också till att ha en bakgrund
som inte tar all uppmärksamhet.

*När du ställer in fokus på personen så ska du alltid fokusera
på ögat närmast kameran.

*Det bästa stället att fota någon på är i ett "naturligt" ljus typ som
vid ett fönster. stå inte mot ljuset och fotografera utan stå
du får ljuset bakom dig.

Det var mina tipps om hur du får ett bättre porträtt!
Jag vill inte att ni koierar texten utan tillåtesle!


Bild tagen inanför ett fönster med fokus på ögat närmast kameran!
KRAMIS <3


Kommentarer
Johanna Ek

Tack för tipsen, de ska jag använda, eller försöka -har dåligt minne. :)

2011-07-18 @ 11:59:40
URL: http://misslala.blogg.se/


Kommentarer:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (syns ej) :

Blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0