Kajsa Tipsar!

Tänkte tipsa er om en mycket bra bok!
Bokens namn: JAG FINNS
Författarens namn: MAJA-MARIA HENRIKSSON
Bokens handling:
Johanna, som hon kallar sig, är mobbad och deprimerad. Var dag blir hon slagen av både sin mamma och två av hennes klasskamrater. Boken består av HENNES EGEN UPPVÄXT och delar av den KOMMER DIREKT FRÅN HENNES DAGBOK då hon var 14 år.

Jag har bara läst ett kapitell än så länge och den är så otroligt bra!
Denna bok kan jag verkligen rekomendera till många av er som gillar verklighetsbaserade händelser och läskiga/hemska böker.
En text från hennes dagbok:
Till skrivboken.
Jag är 14 år enligt alla papper och enligt vykorten jag fick av mormor i går. GRATTIS står det med röda bokstäver i sammet, på en bakgrund med gula tulpaner.
Jag tror inte på år. Jag är tidlös, för gammal, för liten, för mycket, för trött.
Ibland kan jag stå framför spegeln och se spegelbilden lång in i ögonen, in i pupillen och allt det svarta där, men jag hittar aldrig mej, det som är jag.
Det är helt tomt.
Ofta undrar jag var jag finns, om jag finns.
KRAMIS ♥


Kommentarer
sofiee A

ja den kanske man skulle gå och låna :) gillar sånna böcker!

2011-11-30 @ 18:10:02
♥Love found Love♥

Hej svejs! ♥ Skulle vara super om du deltog i våran FÖRSTA "Veckans blogg" tävling! direktlänk:



http://lovefoundlove.blogg.se/2011/november/veckans-blogg-v48-49.html#comment



/Love found Love♥

2011-12-01 @ 13:18:31
URL: http://lovefoundlove.blogg.se/


Kommentarer:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (syns ej) :

Blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0