Skolaskolaskola...

New in

 
Åh, äntligen har mina skor kommit! Sååå kär i dem. De översta är inneskor.
 

skit

 
ser ut som skit. Verkligen!
Jag ska inte vara allt för personlig här på bloggen, men jag vaknar varje morgon med en känsla av ensamhet. De känslorna brukar oftast komma på kvällarna/nätterna men inte den här gången. Det känns som att något i mig vägrar ge upp. För jag gav upp för länge sedan.
 
Natten till idag kunde jag i alla fall sova vilket jag knappt kunnat göra på två dygn.
 
Så jag drogar Eminen och dricker typ 8 liter vatten om dagen.

Saturday

 
Har precis duschat och fixat naglarna. Snart ska jag till min kusin och göra iordning hennes hår eftersom hon ska på något kalas ikväll.
 
HATAR att ha håret såhär äckligt halvtort eftersom det blir tovigt hur man än gör och att föna det går inte eftersom mitt hår blir helt yvigt då plus att det gör sjukt ont att kamma ut det efter att ha fönat det...
 
 
 
 

GETegott

Hej! Förlåt för så dålig uppdatering, men blogg.se appen har inte funkat att blogga från idag.
 
Igår var jag och pappa i alla fall på kivarps-gård. Vi tog varsin moped och körde dit. Där fanns det även getter men mest åkte vi dit för att åka lite och fika.
 
 
När vi kom hem satte jag mig vid datorn med mamma och kollade på skor. Jag beställde två par och mamma ett par, men det kommer dröja ett tag tills vi får dem, eftersom dem inte kommer få beställningen förrän måndag.
 
Senare kom Simon och hans mamma då passade jag och Simon på att åka moped runt, runt eftersom vi båda håller på att ta körkort. Jag fyller dock år två månader före honom. Men det var iskallt att åka så vi var hemma två gånger och hämtade extra kläder...
På tal om torsdag så drar inte bara skolan igång, utan det är dags för första moped kursen. Så kul!
 
Så det är alltså sex dagar kvar tills skolan drar igång. Känns ju verkligen... kul :(
 
 
Well, borde sova eller något.

❁ Good morning ❁

Jag vaknade för en timme sen men har inte orkar gå upp än, så jag ligger i sängen och kollar Instagram ect.
Idag är pappa ledig så vi ska ut och åka moppe lite senare!
Eftersom jag för tillfället bloggar från mobilen har jag inga bra bilder... Vad ska ni göra idag?

REA

 
Är äntligen hemma! Jag har shoppat, ätit världens godaste mat och glass, som vi köpte på vägen hem. Det är rea överallt nu typ. Allt kostade 20 kronor på Ur&Penn så jag passade på att köpa ett par armband där.
På Skopukten är det nästan alltid rea, och skorna jag hittade kostade bara 99 kronor!
 
 

Mat på Pique-Nique

Regniga Sverige

Hej alla fina! Förlåt för att jag inte bloggar förrän nu, men jag har inte haft tid.
Igår kollade jag på två skräckfilmer med världens coolaste Marcus. Vi playar samtidigt (han var hos sig jag hos mig) och sms:ar samtidigt.
Vid tre somnade jag och vaknade idag av att mamma hade bakat scones till frukost. Sen satte vi oss men varsin katt i knät och halvsov. Även katterna. Vid ett duschade jag och gjorde mig i ordning eftersom jag just nu sitter i bilden på väg till BUP.
Hann inte ta några bra bilder så ni får nöja er med ett par mobilbilder istället.

Mat efter 3 timmar i böckerna

Blir snart knäpp på de där tjocka böckerna... Har suttit och bara läst i tre timmar nu! Men det går framåt och jag har bara tre kapitel kvar. Sen måste jag öva på vägmärken men de flesta kan jag sedan innan.

Jag var även för lat för att ställa mig och göra mat, dessutom var jag knappast hungrig efter att ha druckit nästan två liter vatten... Så jag hittade en burk Keso i kylen! Keso är typ det näst bästa som går att äta efter nudlar. Dessutom är det oerhört lite kalorier i. En deciliter innehåller knappt 90 kcal!

Kris-situation

Är hemma igen efter syntestet. Det gick bättre än vad jag trodde. Jag tror alltid att allt ska gå dåligt, eller att det värsta ska hända. Jag gör en slags kris-situation i huvudet som jag sedan tror på ska hända.
Oftast händer inget och allt löser sig, men det är otroligt jobbigt att inte kunna tänka på något annat sätt. Att ständigt vara nervös eller nästan rädd. Jag är allt för negativ. Till allt. Men även med det löser sig oftast allt och det blir jättekul. Jag jobbar otroligt mycket med denna dåliga "vana" eller vad man ska kalla det, men man kan inte direkt säga att det är lätt.
Nu ska jag i alla fall plugga teori eftersom kursen är om en vecka och jag hann inte plugga något igår eftersom jag var borta mestadels av dagen.

Syntest & Nudlar

Godmorgon!
Igår hade jag det jättetrevligt och åt världens godast kött typ. Efter att vi ätit mat köpte de andra glass men jag var så himla mätt så jag hoppade över det. Vi var hemma vid halv tio ungefär.
Jag vet, det är lite chockerande hur tidigt det är för att vara uppe. I alla fall för mig. Men jag ska idag åka och ta ett syntest klockan elva. Dock kunde jag verkligen inte somna igår men när klockan var 4.30 så somnade jag tillslut.
För tillfället sitter jag i köket och väntar på att vattnet ska koka upp till nudlarna.
Bild från igår
 

Mat på Bryggan

Outfit

 
 
Tröja - BikBok | Kjol - H&M
 
 
 
 
 
 

Frukost 14.50

Ja, jag äter frukost närmare tre på dagen. Problem med det?
____
Jag ska idag åka till Hjo med halva släkten för att äta på någon restaurang. Vi ska åka iväg halv sex, så jag kommer knappast vara så hungrig eftersom jag äter nu. Men det ska bli kul!
Jag bloggar innan jag åker eller ikväll. Ha en bra dag ❤

Meningen med livet?

 
För det är så det känns ibland. Som att livet inte har någon mening alls.
Har ni fått frågan någon gång? Om inte, var glada för det. Det blir som stopp i munnen. Som att ord inte kan komma fram. Det blir en tankeställare som oftast slutar med "att leva lyckligt" eller "att må bra". I alla fall är det vad jag hört andra svara på frågan. Jag själv svarade
-livet har ingen mening. Vi lever och vi dör.
 
För vissa ser mitt svar helt sinnessjukt ut. Vad då ingen mening? Självklart finns det en mening, vi kan inte bara leva för att dö. Varför kan vi inte det? Alla ska vi dö någong gång, ung som gammal. Vad skulle ni själva ha svarat. Det där om att må bra eller att vara lycklig? Om man då som jag varken är lycklig eller mår bra, vad är meningen då? Att bli lycklig kanske. eller att må bra.
Då ska jag tala om för er att det inte bara är att knäppa med fingrarna och tro att allt kan bli bra. Att man bara kan bli lyckig. För så är det inte. Det kan vara så lätt för tillfället, men efter ett tag faller man ner i hålet igen. Det där svarta hålet som håller en tillbaka från att ens försöka ta sig upp. Som att väggarna runt omkring dig ändå är allt för höga för att försöka klättras upp på.
Så man ger upp helt enkelt. Kanske inte första eller andra gången. Kanske inte heller tredje. Men tillslut inser man att det faktiskt inte spelar någon roll om man kommer upp ur det där hålet eller inte, för man kommer bara hamna där igen.
Man går alltid och är rädd för att hamna där eftersom man själv vet hur lätt det är. Hur lätt en person kan dra ner dig i hålet eller hur lätt det är att någonting går fel. För mig krävs inte mycket. Jag har varit där allt för många gånger.
 
Förstår ni nu varför jag svarade som jag gjorde? Varför jag inte drog till med en "att vara lycklig" variant och le? Om ni inte förstår så läs igen. Man ger upp. Fastnar i hålet. Ser bara det mörka i livet. Orkar inte.
För det är ord som jag skrivit ofta. "Jag vet inte om jag orkar detta länge till". Det är så de flesta av mina texter slutar. Jag skriver och skriver och skriver och... Det tar aldrig slut. Som att bygga en mur. Du lägger tegelsten på tegelsten fast, vad i detta fallet, är problem på problem. Minnen på minnen. Muren blir högre och högre men även ostabilare. Osäker. Osäker på hur man ska uppföra sig, göra och säga. Osäker på om man duger, är fin nog och duktig nog. Så muren välter. Allt faller samman.
Man tar upp tegelstenen igen och börjar bygga. I mitt fall, pennan och börjar skriva. Skriver och skriver och skriver och... Jag har åter igen byggt upp den där muren, lika ostabil och ostadig. Rädd för att den ska välta.
 
Bättre än så kan jag nog inte förklara.
 
 
 
 
 

Mobilbilder

På något sätt tycker jag ändå att det är kul att plugga eftersom jag vet att det är till en bra sak... Det är inte som läxor man får i skolan precis.

Nudlar - människans bästa vän

Jag menar, finns det något godare än nudlar?

Måndag

Ny vecka, nya tag eller vad säger ni?
Jag ligger fortfarande i sängen och funderar på vad jag ska äta till frukost. Det slår mig nu att jag kan skita i det och äta lunch istället eftersom klockan är närmare två...

 

Ord

Godkväll på er. Hoppas eran dag har varit bra!
Just nu sitter jag i min säng och lyssnar på musik. Dom andra i huset sover eftersom dem imorgon ska börja jobba igen. Det känns lite sådär eftersom jag vet hur de två sista veckorna  av sommarlovet kommer bli.
-Jag kommer förmodligen sova bort dagarna och vakna vid två. När mamma, pappa och min bror är hemma blir det ändå inte att jag sover riktigt så länge.
-Mina planer om att plugga teori VARJE dag kommer inte hålla längre en kanske två eller tre dagar eftersom jag suger på att hålla vad jag sätter för mål till mig själv.
Längre än så har jag inte hunnit tänka. Dessutom kommer tiden gå så otroligt fort. Samtidigt vill jag det eftersom det inte är förens om två veckor moppekursen är... Det känns som tiden bara flyger iväg vilket är deprimerande bara det. Sommarlovet är ändå över två månader långt. Min lista på vad jag gjort är inte så lång må jag erkänna men...
 
inte min bild
 
När jag ändå håller på att skriva så vill jag åter igen tacka er alla för att ni läser och kommenterar min blogg! Jag har inte orkat bry mig så mycket eftersom statestiken egentligen inte spelar någon roll, men åh så underbara ni alla är ♥ Nu ska jag kolla på film tror jag innan jag går och lägger mig. Har ni några bra filmförslag?
Är det bara jag som ÄLSKAR skräckfilmer?
 
 
 
 

Det är okej att inte vara okej

Så... Jag sitter och kollar igenom gamla bilder och får tillbaka massa minnen. Minnen om hur allt var innan. Jag har på senaste tiden försökt vara mera positiv eftersom det är något som jag över huvud taget knappt kan vara. Men jag har insett att det inte alls hjälper att hela tidet trycka ner mig själv. Att hela tiden vara elak mot mig själv. Nu har jag förstått vad mamma menade när hon sa "Du måste sluta vara så elak mot dig själv Kajsa." Det är sant. Jag är elak mot mig själv. Jag försöker så oerhört mycket att få tillbaka det som jag förlorat. Mig själv.
 
Självklart kommer det dagar då det inte alls går bra. Då jag tänker tillbaka och gör samma misstag igen. Jag blir elak mot mig själv och ser bara mina brister. Jag ser bara dem där bristerna och kan inte göra mer än gråta och trycka ner mig själv.
 
 
Just nu vill jag bara stoppa tiden. Sommarlovet kan inte bara ta slut! Jag behöver det mer än någonsin just nu. Jag vet själv hur det kommer bli när skolan drar igång. Jag ser allt framför mig. Åter igen, negativ. Jag kommer behöva möta de personer jag vill glömma.
 
 
Så med detta inlägget vill jag få er att förstå att det är helt okej att inte vara okej, för ingen är perfekt.
 

Mini pancakes

Tumblr ❤

Godmorgon på er! Jag vaknade idag av att katten skrek som en galning...
Dagens planer har jag inte en aning om hur dom ser ut men jag ska förmodligen bara vara hemma och plugga och så.
Det är mamma och pappas sista semesterdag också så jag vet inte om vi ska hitta på någonting eller bara slappa. Dom senaste två dagarna har det varit så himla varmt ute men idag är det aningen kallare. Det är inte kallt dock, men inte alls lika fint som det har varit.
Igår mekade pappa som sagt med moppen och efter att ha plockat isär typ allt för att leta efter någonting som gjorde så blinkern inte funkade, var det bara lite glapp i knappen. Så vid tio var allt ihop satt igen och jag kunde äntligen köra lite!
Har ni några planer för idag?

Gissa vem som har en ny moped?

Sitter just nu i garaget och kollar på när pappa mekar med min nya moped. Vi var och köpte den för undefär två timmar sedan och sen körde jag hem den ❤
Det spöregnar ute och både blixtrar & åskar. Så mysigt är det!
Mamma kom även med kex 😊

Plugga plugga plugga

 
Hej på er! Vaknade för en timme sen och ska nu sätta mig och plugga teori. Bloggar senare eftersom jag just nu inte har en aning om vad jag mer kan skriva om. Ha det bra ♥

Var stark???

Hon säger till mig att jag ska få ut mina känslor på andra sätt. Vad som helst bara inte det.
Det hon inte förstår är att det nu blivit som ett beroende. Jag minns i början hur jag skrev meningslösa brev som ingen någonsin kommer läsa, om hur fel det var. Hur fel det är. Att jag själv inser hur fel det är. Tiden går så fort bara. Fortfarande sitter jag här och skriver meningslösa brev. Det är inte samma brev nu som då. Det ökar. Ökar med ord, ökar med känslor. Känslor jag inte vill ha. Känslor jag inte visste en männsika ens kunde stå ut med.
Bara tanken av att det faktist finns personer som skulle sitta och skratta åt detta vill få mig till att göra det. Jag vet det, dem har själva sagt det. "Gå här ifrån" sa du, "ingen vill ha dig här" la du till och kollade tillbaka på mig. "Alla hatar dig ändå." Så jag log bara lite och instämde "jag vet. Jag hatar mig också." Men du förstod inte. Du förstod verkligen inte hur det ligger till. "Fast det går ju inte. Man kan ju fan inte hata sig själv..." Om någon skulle kunnat läsa mina tankar skulle den personen hört mitt svar. Mitt svar han aldrig fick. "Det trodde inte jag heller att man kunde. Jag hade fel."
 
Så jag gör som hon säger. Jag skriver. Skriver texter långa som ett radhus till tidigt in på morgonen. Men vad hjälper det? Hon säger att det ska hjälpa. Nej! Hon har fel. I alla fall tycker jag det. Det är meningslöst! Det jag sitter och skriver nu är meningslöst. Jag skulle kunnat sova, istället sitter jag och skriver. Skriver på något som jag förmodligen kommer ångra eller hata.
 
 
 

Ett sent godmorgon

Nej jag vaknade inte nu för er som tror det, men har inte bloggat sedan dess. Jag gick upp tolv men skulle utan problem kunnat sova tills nu om inte mamma sagt att jag skulle gå upp eftersom morfar är på besök.
Vi har precis fikat och jag sitter för tillfället inne eftersom det är så varmt ute och jag har på mig långbyxor... Funderar på att lägga mig och sola eller något men jag får se hur det blir med det.

Jag har inga direkt bra bilder att lägga in och inte heller något roligt att skriva om, så jag passar på att visa er min otroligt söta katt. Han heter Putte för er som vill veta det. Egentligen är hans riktiga namn Player (eftersom uppfödaren fick en P-kull och tar engelska namn) men Putte är både bättre, sötare och finare. Dessutom lyssnar han bara på Putte eftersom vi aldrig ens säger Player. Intressant...

Jag fick även reda på att pappa ordnat en moppe kurs redan om två veckor. Kursen tar tre dagar 15-18 två dagar och 9-15 en dag. Sen när jag fyllt 15 behöver jag bara åka dit och skriva ett test sen är moppe kortet mitt ❤

Jag vill också passa på att tacka er alla för att ni läser min blogg. Statistiken har höjts väldigt mycket och det gör mig så glad att det är folk som faktiskt kikar in då och då.

Första augusti

 
Hola mis amigos!
Kom för ungefär en timma hem från Skara. Jag har haft jättekul! Solen har dock gjort att jag fått oerhört mycket färg i ansiktet så ser för tillfället ut som en slags tomat... Men bättre det än regn!
 
Fick allt en liten chock när jag insåg att det idag är den första augusti... Det betyder att skolan snart drar igång igen. Men jag ska försöka hitta på så mycket roligt som jag bara kan dom två sista veckorna av lovet som är kvar.
 
 
Jag tänkte också skriva att ni är mer än välkommna att följa mig på instagram. → kajafia ← är mitt användarnamn.
Ni får ha en fortsatt bra torsdag!