Jag fick nytt hopp :P

Hej på er!
Förlåt för jätte dålig uppdatering idag...
Jag har värkligen inte orkat blogga idag men när jag bara för en lite stund sedan kollade på statistiken så vart den så bra så jag fick nytt hopp om att blogga igen ^^
Idag har jag inte gjort så mycket faktist..
Jo!, jag har badat med de små kusinerna på andra sidan gatan, i deras pool <3
Bara en liten "plaske damm" inte en riktig pool ni vet, en stor och djup!
Nu ska jag gå och lägga mig.
KRAMIS <3
Ps. Imorgon ska jag försöka (!) blogga ganska mycket och så ska jag fota en hel del.
Om det är fint väder så ver jag EXAKT vad ja ska fota :D

Sommar <3

img_6164 (MMS)

Hej på er och godmorgon! Såhär fint är vädret idag! Bilden är inte världs bäst för den är tagen med min mobil innanför ett fönster ;) ni får ha det bra. KRAMIS <3 

Hej då!

Hej på er!
Nu åker jag till släckt träffen :)
Bloggar mera imorgon!
Jag kommer att ha med mig kameran så det blir nog lite bilder då :)
Smulan på bild ^^
KRAMIS <3

Resultat från bakningen i torsdags

KRAMIS <3

HAHA!

Hej på er!
Måste bara visa denna extrem rolig video.
Han har gjort typ 1000 videos och alla är lika roliga... Typ ;)
KRAMIS <3
Det kanske inte funkade men men... :P

My dreams

Hej på er!
Tänkte göra ett inlägg och skriva vad mina högsta drömma är, och det är följande:
  • Kunna flyga (det vill nog alla)
  • Bli en känd fotograf
  • Ha en egen häst
  • Att bo i england
  • Och att min blogg en dag blir en känd blogg som många vet om

Kalas kläderna!

Hej på er!
Idag när vi ska iväg så ska jag ha på mig samma kläder som jag hade på Eriks 1-års kalas!
Tyckte faktis att det var ganska snyggt, eller vad tycker ni?
KRAMIS <3

God natt!

Hej på er!
Jag skulle ju igentligen inte skriva mera idag men jag tänkte bara skriva god natt :D
KRAMIS <3

Imorgon bär det av till...

isaberg :)
Det är där som släckt träffen ska äga rum!
Jag kommer inte blogga så mycket imorgon eftersom vi ska vara där redan klockan 17.00,
men jag kanske gör lite tidsinställda (Y)
Detta får bli mitt sista inlägg för idag så ni får ha det så gott så hörs vi imorgon!
KRAMIS <3
Bjuder på en lite väl redigerad bild ;)

Ingen insperation...?

Hej på er!
Jag vet att jag inte bloggat på ganska länge men jag har ingenting att skriva om.
ni kan väl kommentera om ni har lite tips på vad man kan blogga om :)
KRAMIS <3

Google skor <3

Favoriterna <3 (glass)
Detta är självklart inte några skor som jag skulle använda men visst skulle det vara coolt att ha sådana på stan bara för att visa upp dom ;)
KRAMIS <3

Ölands bild som jag inte visat

Hej på er!
Jag hittade en fin bild på solnedgången på öland som jag tog när vi vart där:
Faktist så blev jag väldigt nöjd :DD
KRAMIS <3

Godmorgon!

Hej på er och godmorgon!
Idag ska jag inte göra så mycket...
Jag har sån lust att fota, men jag vet inte på vad :P
Jag får se om det blir lite bilder sen :)
KRAMIS <3

Mobilbloggning för första gången

img_3224 (MMS)

Hej på er! Nu mobil bloggar jag för första gången :) jag vet inte om det funkar men men... Nu ska jag sova, natti natti <3 KRAMIS <3

Sista inlägget

Hej på er!
Detta blir det sista inlägget för idag, då jag inte orkar blogga mera.
Imorgon ska jag inte göra någonting...
Hoppas det blir soligt och varmt, inte för att jag tror det men man kan ju hoppas :D
Ni får ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi imorgon igen!
Najs/Bajs med det nya namn slutet?

Hambuger

Hej på er!
Nu ska jag äta grillad hamburgare.
Grillat är nästan det bästa med sommaren :)
Bildkälla: GOOGLE
KRAMIS <3

Hemma från en promenad

Hej på er!
Jag kom hem från en promenad med Ellen för en liten stund sedan.

Just nu sitter jag och väljer ut fina kläder, för på lördag-kväll så ska jag på släckt träff :)
Bloggar lte senare!
KRAMIS <3

Clothes of the day!

KRAMIS <3

Baka baka liten kaka

Hej på er!
Nu ska jag baka chokladbollar :D
Jag lägger in bilder på de senare när de är klara!
KRAMIS <3

Bokeh i göteborg

Hej på er och godmorgon!
När vi var på liseberg så fotade jag bokeh på vägen dit.
Bilden blev inte helt hundra ut i kanterna så ja fick klippa bort och lite så men men...
Det bästa med göteborg är att det är så mycket trafik så om man ska fota bokeh så finns det så himmla mycket ljus :D
KRAMIS <3

This is what makes me happy

Hej på er!
Fick en kommentar som såg ut såhär:
KOMMENTAR: Vart va dessa hand- fotavtryck? =)
Fin blogg, och du är bra på att uppdatera!
Ha en fin kväll
SVAR: om man går mot gasten (på liseberg) så svänger man av till
höger innan bron till själva slottet.
Tack så jätte mycket vad glad jag blir!!! <3
Det är sådanna kommentarer som gör dagen lite bättre :D
KRAMIS <3

God natt

Hej på er!
Sofie och hennes föreldrar kom för ett litet tag sedan så just nu sitter jag och kollar på "Wallander" med Sofie.
Detta blir mitt sista inlägg för idag så jag passar på att säga god natt :)
KRAMIS <3
bild från igår x)

Famous hands

Hej på er!
Igår så kollade vi på massa kändas handavtryck.
Fredrik Reinfeldt
Lill Babs
Povel Ramel
Carola Häggquist
Stefan Holm
Kajsa Bergquist
Michael Jackson
Stevie Wonder (blind)
Japp, de var alla som jag tog kort på. Självklart fanns det mera men inte några som man kände igen ;)
KRAMIS <3

Vattenmelon sallad

1
2
3
KRAMIS <3

Fika i solen

KRAMIS <3

Jobbar på brännan ^^

Hej på er!
Just nu ligger jag i solen och jobbar på brännan ;)
KRAMIS <3

Dålig blogg dag

Hej på er!
Idag kommer jag blogga jätte dåligt eftersom att det är så himmla fint väder ute idag :D
jag boggar nog mera ikväll <3
KRAMIS <3

Släng Gungan

KRAMIS <3

Lisebergs bilder :)

Jag fotade inte så mycket men jag har två fina bilder på lager som ni får se snart :) (ska redigera dom först)
KRAMIS <3

Bilder påväg!

Hej på er!
Jag håller på att redigera bilderna nu så de kommer inom kort ^^
KRAMIS <3

Gammla bilder

Hej på er!
Sitter och kollar på gammla bilder & tänkte visa några ^^
Haha, båda dessa bilder är VÄLDIGT gammla... Jag saknar nästan mitt superduper långa hår...
Det får räcka med dessa två bilder ^^
KRAMIS <3

Olika nyanser.

Och så orginalet:
KRAMIS <3

YAY!

God morgon!
Vi skulle till Lisseberg idag :D Jag har gjort två tidsinställda... Det fär räcka ;)
Jag ska också ha men min kameran så ni får nog se bilderna imrogon :)
KRAMIS <3

Lisseberg :)

Hej på er!
Imorgon ska vi kanske åka till lisseberg över dan <3
Det är fortfarande osäkert om vi ska åka imorgon eller på onsdag men i villket fall så gör jag lite tidsinställda inlägg så bloggen inte ligger helt nere ;)
Detta blir sista inlägget för idag så sov så gott :)
KRAMIS <3

Berries

KRAMIS <3

Sova över bilder

DAG ETT
(Knäpp Ted ^^)
DAG TVÅ
Det var alla bilder jag tog.
KRAMIS <3

BILDER FRÅN KALASET

Hej på er!
Nu kommer det lite bilder från Eriks kalas igår <3
jag vet, lite konstigt redigerad ;)
KRAMIS <3

Hemma igen :D

Hej på er!
Nu vart jag äntligen hemma igen!
Jag har tagit lite bilder med min telefon som jag tänkte visa er men jag har inte lagt över de på min dator ännu så jag gör det sen.
Vi hörs :)
KRAMIS <3

Sova över med jonna och ted

Hej på er!
Nu ska jag åka till jonna och ted för vi ska sova över inatt :)
Jag bloggar mera imorgon! <3
KRAMIS <3

Clothes of the day-kalas

Hej på er!
Såhär ser jag ut idag <3
KRAMIS <3

Kalas

Hej på er!
Klockan tre idag så ska jag på kalas för lille Erik som fyller ett år :D

Jag hade tänkt att fota lite idag men jag vet inte vad...
Men jag kommer ju ta med kameran till kalaset så då kommer det ju bli lite bilder endå.
Jag älskar att fota bokeh :)
KRAMIS <3

Mycket bra video!

Hej på er och godmorgon!
Just nu sitter jag och kollar på lite bloggar då jag hittade en jätta bra video!
Självklart så handlar den om fotografering ^^
http://www.videofy.me/nikkor/253242
KRAMIS <3
Åh, bildbrist! Måste fota någon dag :O

Före-Efter

FÖRE:
EFTER:

Godnatt <3

Hej på er!
Nu ska jag snart gå och lägga mig. Ni får ha en fortsatt bra kväll så ses vi imorgon igen <3
KRAMIS <3

Ost-bricka

Hej på er!
Här kommer två på ost-brickan som jag åt inna :D
KRAMIS <3

Clothes of the day!

Hej på er!
Nu ska jag och mamma cykla fram till centrum och handla ost-bricka <3
Bjuder på en bild så ni får se hur jag ser ut idag :D

Kusinerna <3

KRAMIS <3

Lite sommar idag :D

Hej på er!
Idag kan man NÄSTAN säga att det är sommar ute, solen är framme åtminstonde.
Fast jag vet inte hur vädret är just NU för detta inlägget är tidsinställt... Jaja, jag bloggar mera när jag kommer hem.
Ps. tack för rösterna på Emojis blogg! För er som inte röstat så kan ni väl rösta på bild nummer tre ;) hihi
En fin sommarbild som jag tog för ett litet tag sedan <3
KRAMIS <3

Farmor och Farfar

Hej på er!
Idag ska jag till Farmor & Farfar och se hur de går för dom med deras nya kök som de håller på att bygga. Mamma och jag har också bakat en sockerkaka som vi ska ha med oss ^^ Jag ska göra några tidsinställda för jag kommer inte hinna blogga så mycket.
KRAMIS <3

Vindruvor från igår ^^

Mummsi! Jag älskar vindruvor <3
KRAMIS <3

Muller muller...

Hej på er!
Vaknade just av att det mullrade till. Vart är det härliga sommarvädret?
Nu ska jag försöka sova igen :)
KRAMIS <3
En gammal gojsa med läppglans bild :P

två random bilder..

Hej på er!
Måste bara visa er dessa två bilder som jag tog innan. inte så speciella men endå ;)
KRAMIS <3

the blue-eyed cat

Ögonen är inte redigerade, han har så blå ögon pga att han är en siames :D
Fotade lilla Putte innan.
Ska strax gå och lägga mig så vi ses imorgon!
KRAMIS <3

Nummer tre!!

Hej på er!
Har ni lite tid över så klicka på denna länk och rösta på min bild som är nummer tre! <3
http://emoji.blogg.se/2011/july/foto-finalisterna.html?_tmp=8cddb04cb02341a2dfc19a8c8338554ffad7fe16
KRAMIS <3
(gammal bild)

Svar på tal!

Kommentar: Är det din katt? Ras? :)
Svar: Ja det är min katt. Det är en siames ;)
KRAMIS <3

Bråka inte med mig!

KRAMIS <3

Funk mys <3

Hej på er!
Just nu sitter jag och myser i min funk-dress. Idag har jag inte bloggat så mycket men jag vet värkligen inte vad ja ska blogga om...? Kommentera gärna lite förslag ^^
ps: rösta på min bild som är nummer tre
http://emoji.blogg.se/2011/july/foto-finalisterna.html?_tmp=8cddb04cb02341a2dfc19a8c8338554ffad7fe16

(gammal bil från när jag ellen & annie chattade med funkisarna ^^)
KRAMIS <3

Ah!!! är man glad eller :D

Hej på er!
JAG ÄR EN AV DE TRE FINALISTERNA I EMOJIS BLOGG <3
snälla rösta på min bild <3
http://emoji.blogg.se/2011/july/foto-finalisterna.html?_tmp=8cddb04cb02341a2dfc19a8c8338554ffad7fe16
KRAMIS <3

Blixt på dålig bild

Hej på er!
Inatt har det åskat och blixtrat jätte mycket så jag ställde min vid fönstret med mobilen i högsta hugg för att fota när blixten kom... Det gick inte jätte bra för den kom på andra sidan av huset så det blev bara ljust, men ni kan få se dessa bilder endå!
BILDERNA ÄR OREDIGERADE ;)
KRAMIS <3

Länk byte :D

Hej på er!
Jag kör länkbyte med denna tjejen:
klicka HÄR om ni vill kicka in på hennes fina blogg <3
KRAMIS <3

Ni blir inte besvikna ;)

Klicka HÄR och jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna!
KRAMIS <3

Dagens matchning :D

Hej på er!
Ha nu suttit och gjort en matchning.
Denna gången försökte jag göra den lite enklare...
Själv blev jag väldigt nöjd med den!
KRAMIS <3

Bilder jag inte visat...

Hej på er!
Kollade nyss igenom mina mappar med bilder då jag hittade dessa två som jag tror ni inte har sett :)
Nu ska jag sova, eller snart ;)
KRAMIS <3

The sky is beautiful

Hej på er!
Igår vart himlen jätte vacker igen :)
Men inte lika vecker som förra gången, ni vet den bilden som jag visade er ;)
KRAMIS <3

Bio minnen :)

KRAMIS <3

Äntligen hemma!

Hej på er!
Nu är jag äntligen hemma :D Jag har inte en aning om vad ja ska skriva så jag kommer strax lägga upp lite bilder :)
KRAMIS <3

Kanon (Y)

Hej på er!
Jag slänger in ett snabbt mobilinlägg för att skrva att filmen var kanon!
KRAMIS <3

Harry Potter i 3D

Hej på er!
För bara en liten liten stund sedan så beställde jag och min bror biljetter till den sista Harry Potter filmen, i 3D o.O Efter att fimen är slut så ska jag på min kusins kalas som fyller 5 så bloggen kommer vara välldigt dåligt uppdaterad idag... Kanske att jag gör lite tidsinställda inna vi åker! Ni får ha en bra dag så ses vi kanske senare <3
KRAMIS
hittade en fin bild på min header ;)

Puss o Kram <3

Hej på er!
Nu ska jag gå och lägga mig. Natti natti <3
Jag vill bara säga tack tack tack till statestiken.
Det blir bara bättre och bättre (Y) Superbäst
är ni :D
KRAMIS <3

Jag är med och tävlar..

..i en fototävling på denna tjejens blogg : http://emoji.blogg.se. Detta är mitt bidrag:
Tema: Sommar
KRAMIS <3

Svar på tal!

Hej på er!
ja fick en fråga an Annie som såg ut like this:
Fråga: Vart är den grå tröjan ifrån?! Galet fin! Vill haaa! :D
Svar: den är från Gina Tricot :D
KRAMIS <3

Dagens matchning

Hej på er!
nu är jag klar med dagens matchningAR. jag har faktist gjort två stycken.
GUL:
GRÅ:
KRAMIS <3

Ja, men nää...

Hej på er!
Förft tänkte jag fota lite men jag orkar värkligen inte
göra det... Men ni kan få se en gammal mobil-bild på
lilla Putte ^^
Jo, imorgon kommer jag nog blogga lite bättre och om jag får för mej att fota idag så kommer bilderna imorgon. Nu hade jag tänkt att göra en "dagens matchning" :)
KRAMIS <3

Kajsa

Hej på er!
Jag var ju i stan en liten stund idag och då såg
jag en affär som hette Kaisa <3 De hade nog
världens snyggaste shopping påsar! det som var
lite tråkigt med affären var priserna... dyrt!
Jag försökte hitta en bild på en påse på
google men det fanns ingen så jag målade en
istället... ;)
påsen var vit ^^
ämm... Jätteintressant inlägg? -nja
jaja, ni får ha de så bra <3
KRAMIS

Ni som kommenterade..

..kommer nu få en länk till eran blogg:
http://nathalieek.blogg.se/
http://osin.blogg.se/
http://dewez.blogg.se/

Länk byte :D

http://ericamarianorlin.blogg.se/
KRAMIS <3

Gud va dålig uppdatering!

Hej på er!
Idag har jag ju varit på sjukhuset och kollat upp ryggen så därför har jag inte kunnat blogga... Efter vi var klara där så gick vi på stan och åt taco buffé, mummsi <3
Det är hur många som helst som vill göra länkbyte med mera och jag har ju gjort ett inlägg där ni kan kommentera så får ni en länk till eran blogg. Inlägget kommer snart med era länkar ^^
Bjussar på en gammal bild sålänge!
aningen suddig?
KRAMIS <3

Länk byte :D

Hej på er!
Jag kör länkbyte med denna tjejen:
http://neettezcarasig.blogg.se/
jätte söt blogg <3
Vill ni köra länkbyte?, kommentera bara ;) <3
KRAMIS <3

Harry Potter

Hej på er!
Nu ska jag och min bror kolla på Harry Potter :) Vi har bara en film kvar innan vi sett alla... Ha ha det låter som om vi är värsta nördarna men vi vill gå på den nya Harry Potter filmen som alla säger är så bra men då måste man ha sett alla de andra filmer innan... Ses
KRAMIS <3

Statestiken ser skaplig ut!

Hej på er!
Statestiken ser välldigt bra ut!
TACK TILL ALLA ER SOM STANNAR KVAR PÅ MIN BLOGG OCH SPECIELLT TACK TILL ER SOM KOMMENTERAR!

Jag tänkte att om ni kommenterar en länk till era bloggar i detta inlägg så lägger jag upp dom i bloggen, låter det bra? Så kom igen och börja kommentera :D <3

KRAMIS <3
glöm inte att klicka in på denna länk:
http://www.bloggriket.se/

Klicka på länken och jag får en röst

Hej på er!
Det skulle vara hur snällt av er som helst om ni ville klicka på denna länken. Då får jag en röst och min blogg får mera läsare! Kan varmt rekomendera denna hemsidag om du vill få mera läsare <3
http://www.bloggriket.se/
KRAMIS <3

Wow fealing!

Hej på er!
Igår så var himlen så grymt fin att det var uppenbart
att man skulle ta fram kameran. Tog en bild som jag blev
jätte nöjd med faktist!
Och så bjuder jag på en bild som jag tog i skogen igår :D
KRAMIS <3

Ortopeden

Hej på er!
Imorgon ska jag till ortopeden. Jag hoppas på att läkaren säger att jag inte behöver ha den mer för det är så jobbigt! Varför jag ska dit är för att jag har en korsett, och var fjärde månad ska man kolla upp ryggen och se om det har blivit bättre. För er som inte vet vad en korsett är så är det en plast grej som man har på sig på rygg/mage om man har en skolios. En skolios är när ryggraden är sne (lite överdrivet, men typ som ett S). Jag försökte att hitta lite bilder på korsetten och hittade bara denna:
bilden är från när jag precis hade fått korsetten, då hade jag inte heller en systemkamera så därför är det en så dålig bild. Hmm vad ska jag skriva mera... Undrar ni något så är det ju bara att kommentera ^^
KRAMIS <3

Onödigt inlägg..?

Hej på er!
Idag har min uppdatering varit låg men jag lovar att jag ska bli bättre. Jag vet en jätte bra sak jag ska skriva om snart först ska jag bara fixa iårdning en grej... ses snart <3
KRAMIS

Kisse katten <3

Hej på er!
Putte och jag sitter och myser framför datorn ^^
Bjuder på två söta bilder...
KRAMIS <3

Clothes of the day!

KRAMIS <3

MAMMA MIA

Hej på er!
Gud va rädd jag blev! För ungefär 20 sekunder sedan så bara smällde det till (åska)
Jag är inte rädd för åskan men det bara kom så plötsligt! det är jätte mörkt på
himmelen så det kommer nog bli värsta ovädret! 
Jag ska nog stänga av datorn... Ha det så bra så ses vi så snart åskan är borta!
KRAMIS

Länk byte :D

Hej på er!
Jag kör länkbyte med http://tildafelicias.blogg.se/tildafelicias/
Om du vill att vi ska bya länk så är det bara att skriva en liten kommentar.
KRAMIS <3

Dagens matchning :D

KRAMIS <3

Dagens matchning :D

Bilder från bokskogen!

Hej på er!
nu kommer bilderna från när jag och mamma var i skogen och fotade :D
(bokeh <3)
KRAMIS <3

Bilder på lager!

Hej på er!
nu har jag och mamma varit i bokskogen och fotat.
Bilderna kommer upp i bloggen lite senare vid typ åtta
för nu ska vi in till stan och fika :D medans jag är borta
så får ni se på en gammal bild som jag tog med annie någon
gång ;)
KRAMIS <3

Bullar <3

Hej på er!
För en liten liten stund sedan så bakade jag och mamma nya bullar för de andra vart redan slut o.O
Till frukost fick jag pankakor <3 mummis!
KRAMIS <3

Ellen the cute one

Sista dagen som jag länkar till Ellens blogg nu, så passa
på att kolla in på hennes söta blogg <3
Klicka på bilden för att komm till hennes blogg <3
Lösen: EllenA
KRAMIS <3

Jag vill vakna av solen...!

Hej på er!
Nu har det regnat och regnat i typ två veckor! Vart har sommaren
tagit vägen? Jag vill ju vakna av att solen lyser i ögonen och man
kollar ut och tänker -vem ska man bada med idag? ^^
Sådant väder är det bästa som finns men det verkar som om solen
aldrig mer komer att visa sig mer på hela sommarlovet. Hoppas hoppas
på bättre väder! <3
KRAMIS <3

Före-Efter

Hej på er!
Jag bara måste visa er en före-efter bild på detta:
FÖRE:
EFTER:
Den första är lite redigerad men den understa är mycket
mycket mer redigerad ^^
VILLKEN VAR FINAST?
FÖRE ELLER EFTER?
KRAMIS <3

Tipps om fotografering-porträtt

Hej på er!
Innan jag går och lägger mig så tänkte jag skriva lite tipps
till er som gillar att fota!

*Fota aldrig personer mot en mur eller mot en tegelstensvägg,
det gör att bilden blir välldigt platt! Se också till att ha en bakgrund
som inte tar all uppmärksamhet.

*När du ställer in fokus på personen så ska du alltid fokusera
på ögat närmast kameran.

*Det bästa stället att fota någon på är i ett "naturligt" ljus typ som
vid ett fönster. stå inte mot ljuset och fotografera utan stå
du får ljuset bakom dig.

Det var mina tipps om hur du får ett bättre porträtt!
Jag vill inte att ni koierar texten utan tillåtesle!


Bild tagen inanför ett fönster med fokus på ögat närmast kameran!
KRAMIS <3

Nu kommer bilderna!

Hej på er!
Nu är jag klar med bilderna som jag skrev om i förra inlägget!
Självklart har jag inte suttit med den hela tiden utan jag satte mig med
den för en halv timme sedan ungefär... varsegoda:
Jag vet att den är lite sne här och vart men det får bli bra för denna gången ^^
KRAMIS <3

Fotar för fullt!

Hej på er!
Just nu håller jag på att fota för fullt. Jag har fått en idé... Ni får se det senare för nu ska jag fortsätta!
Ha de bra :P
KRAMIS <3

Dagens matchning :D

Smurfarna <3

Hej på er!
Nu har Jonna, Ted, Karin & Markus åkt hem. Innan de åkte så var vi barn framme och köpte lite godis ^^
Just nu sitter jag och kollar på en smurf-film :D Gud, de är SÅ SÖTA <3
Nu ska jag kolla vidare!
KRAMIS <3

Läser ni fokis blogg?

För då har ni säkert sett dessa fräna kläningar? o.O <3
de flästa är från google, bara de två första är från fokis ^^
Självklart kan man inte använda klänninga på riktigt, utan de är bara till för att få "bra kort".
KRAMIS <3

En dag extra bara för det!

Hej på er!
Igår kollade jag ock min bror på skräck film till klockan va... ja sent! Så idag gick jag upp klockan halv ett o.O
Nu över till en helt annan sak:
Jag har ju glömt bort att Ellen skulle bli länkad igår och idag men eftersom jag bara länkat henne en gång så får hon imorgon också!
Här klickar du om du vill komma till hennes blogg
lösen: EllenA

Snart ska mina två kusiner komma på besök (7 & 5 år) för de ska iväg med våran husvagn denna veckan tror jag (föräldrrna också såklart)
Jag och ellen ska nog också ut och gå idag men hon har inte svarat på mina sms som ELLEN OM DU SER DETTA, MESSA MIG ^^
Jag bloggar mera lite senare!
KRAMIS <3

Bilder av Sofie <3

Hej på er!
nu har sofie fotat mig lite, bilderna kommer här:
Och så ett galet foto på Sofie ;)
(sofie är redigeraren)
KRAMIS <3

Sofie är här :D

Hej på er!
För en stund sedan så gicg Annie hem så då kom Sofie förbi! Vi sitter vid datorn och kollar på massa fjortisvideor ^^
Jag orkar inte blogga mera idag men jag får se om det kommer upp något
KRAMIS <3

Matchning ^^

Hej på er!
Nu har jag gjort en matchning som jag tänkte visa er :D
KRAMIS <3

BILDBOMB-mini

Hej på er!
Nu har jag fixat bilderna jag tog med Annie!
De flesta blev väldigt suddiga men men...
KRAMIS <3

Gott och blandat ;)

Hej på er!
Nu vart jag hemma igen. Annie hängde med mig hem så just nu väntar vi på att min kamera ska ladda färdig så vi kan gå ut och fota :D Eftersom jag inte har några bra bilder så visar jag en google bild x)
nicelebajs ^^
KRAMIS <3

Godis med Annie <3

Hej på er!
Snart så ska jag och Anipani gå och handla godis <3
Jag bloggar mera när jag kommer hem.
Bild från i julas <3
KRAMIS <3

Svaren på era frågor!

Postat av:
Vad är din andra namn? :D
Svar: Linnéa


Alwa:
-Vad tycker du om Jutin Beaber?
-Vad har du i unika besökare på statestiken? :)
Svar:
-Jag lyssnar inte på honom, han är inte bra enligt mig ^^
-Olika... Runt tjugo tjugofem


Sandra Törn:
-vad gillar du för typ av bloggar?
-nämn 3 småbloggar (altså inga kända bloggar) som du tycker om.
-hur länge har du bloggat?
Svar:
-Fotobloggar & Modebloggar!
- *Anipani.webblogg.se *Cookie-ln.bloggplatsen.se *Katarinadahlgren.devote.se
-I dryga två år. Har haft tre bloggar innan denna!


Lina:
-Vad är ditt favoritdjur :)
Svar: Jag älskar katter och hundar men också små ap bäbisar


Ellen:
1. Vilken är din favoritfrukt?
1. MELON ELLER VINDRUVOR
2. Vilket är ditt favoritämne i skolan?
2. SVENSKA
3. Katt eller hund?
3. HUND, ÄVEN OM JAG HAR TVÅ KATTER ;)
4. Funkis eller ziperall?
4. FUNKIS... ZIPERALL ÄR LITE VÄL VARM ^^ (älskar den också)
5. Tält eller husvagn?
TÄLT, MYSIGARE!
6. Bil eller flyg?
6. BIL, ALDRIG FLYGIT
7. Buss eller tåg?
7. TÅG
8. Pengar eller kompisar?
8. HELT KLART KOMPISAR!!
9. ICA eller Konsum
9. ICA
10. Storstad eller ort?
10. INTE EN ANING?
11. Om du skulle fått åka till vilket land du ville, vilket land skulle du valt?
11. KINA ELLER JAPAN <3
12. Makroobjektiv eller Zoomobjektiv?
12. MAKROOBJEKTIV, MED ZOOM BLIR DET OFTAST SUDDIGT OM MAN INTE HAR STATIV!
13. Mörk eller ljus choklad?
13. LJUS
14. Vilken är din favoritfärg?
14. LAIM GRÖN, TURKOS, LILA ELLER LJUSROSA
15. Fokis eller Kissies?
15. FOKIS!
16. Vad tycker du mest om att fota?
16. HMM... DETALJER OCH MÄNNISKOR MEN OCKSÅ MYCKET NATUR!
17. Vilken är din favortglass?
17. BEN&JERRY ELLER PIGGELIN
18. Vilken är din favoritbok?
18. OÖNSKAD ELLER HEMLIGHETEN
19. Vilken är din favoritfilm?
19. HAR INGEN FAVORIT FILM MEN JAG GILLAR SKRÄCKISAR
20. Julafton eller midsommar?
20. MÅSTE NOG SÄGA MIDSOMMAR O.o
21. Liseberg eller Skara sommarland?
21. BÅDA TVÅ! LISSEBERG HAR MERA KARUSELLER, SKARA HAR MERA BAD <3
22. Vilken hårfärg har din drömkille?
22. LJUSBRUN ELLER MÖRKBLOND
23. Cola eller Fanta?
23. COOLA MED CITRON I <3
24. Favoritblogg?
24. HMM... JA GILLAR FOKIS OCH MÅNGA FOTOBLOGGAR. KANSKE MIN OCKSÅ (ego?)


Elsa:
vet du hur man laddar ner gimp???
Svar: Ja det vet jag man gör följande
-Sök på "GIMP download" på google. Du klickar sedan på "GIMP downloads" och då kommer du in på en sida som är mörkblå aktig och orang med en hund/räv eller vad det är. Sedan klickar du på Download GIMP 2.6.11 och sen så kan man få vänta en stund (då kommer du till en annan sida som du inte ska klicka någonting på utan bara vänta!). Hur du sparar är lite klurigt beroende på villken dator du har. Jag har windows 7 så då kommer det upp en linje längst ned i rutan. Klicka sedan på SPARA och sedan så finns den bland alla ikoner om man klickar på start knappen :D Gimp:s ikon ser ut såhär: Hoppas du förstod!

SNART KOMMER SVAREN O.o

Hej på er!
Nu har jag skrivit svar på era frågor och inlägget kommer upp klockan 12.40 så var berädda!
Jag kan säga redan nu att Cookie-ln skrev mest frågor, hela 24 stycken! Jag kan börja med länkningen redan nu.
HÄR klickar du om du vill komma till hennes blogg :D
Lösenordet är Ellen och sen ett stort A <3

KRAMIS<3
haha ^^

Starta dagen med en matchning

Hej på er och godmorgon!
Jag gjorde en matchning igår som jag tänkte visa er... ja det får räcka så ;)
Bilderna blir så små... :(

KRAMIS <3

Gonatt och förlåt..

Hej på er!
Nu ska jag gå och lägga mig. Förlåt för dålig uppdatering idag, ja ska bli bättre :D
Sov gott så ses vi imorgon! <3
IMORGON AVSLUTAS FRÅGESTUNDEN, OM NI HAR NÅGRA MERA FRÅGOR SÅ STÄLL DOM I DETTA INLÄGGET! DEN SOM SKRIVER MEST OCH ROLIGAST FRÅGOR FÅR EN LÄNK I TVÅ DAGAR!!!


Foto: Annie, Redigering: Jag, Tagen med: Nikon D3100

Tacos <3

Hej på er!
För en liten stund sedan så åt vi tacos :D
Mummsi <3
Ha en fortsatt trevlig fredag ^^
KRAMIS<3

Bara för att, bilder

Hej på er!
Jah har fotat lite och ja, det är inte på något speciellt så jag skriver inget mera ;)
(om ni inte ser vad det är så är det en ljus hållare ^^)
KRAMIS <3

Före/Efter

FÖRE:
EFTER:
KRAMIS <3

Hemma från kusinerna ^^

Hej på er!
Nu är jag hemma från Emma och Erik :D Jag tog lote bilder med telefonen som ni ska få se <3 Dvs, mini bildbomb!
Jag älskar små glas och sådanna saker ^^ <3
KRAMIS <3

God morgon!

Hej på er och god morgon!
Idag vaknade jag jätte sent (12) eftersom jag, Annie och Ellen chattade till typ två igår sen satt jag kvar uppe (klockan 3) och skrev lite svart på alla era frågor som jag kommer visa er imorgon!
Jaja, idag ska jag inte göra så mycket, kanske ska jag hjälpa min faster att packa upp för hon hennes man och deras två barn flyttade in mittemot oss igår :D Nu måste jag gå och äta frukost för jag är vrålhungrig, jag var hungrig redan när jag la min inatt o.O Ha de bra så ses vi sen!
Bjuder på en gamal bild som de flesta har sett <3
(en av de första bilderna jag tog)
KRAMIS <3

Jag jobbar på med svar och frågor..

Hej på er!
Nu hade jag tänkt att gå och lägga mig men först ska ni få liiite smakprov av vad som kommer att bli imorgon (lördag) då jag lägger upp svaren :)
SKRIV ERA SISTA FRÅGOR INNA FRÅGSTUNDEN STÄNGER FÖR DENNA GÅNGEN! NI HITTAR INLÄGGT I MENYN TILL HÖGER :D

GODNATT 
KAJAFIA <3

På scorett vid lager...!

Hej på er!
För inte alls länge sedan så fick jag en kommentar/fråga:
Gud vad fina dom skorna var. Vart har du köpt dom? Fin blogg :)
(det var inlägget på min skor "redigera bild")

Svar: Jag har köpt dom lite vid sidan om "Lager 157" i en affär som heter "Scorett". De hade svarta men spännen och i jeanstygs färgade (mörkblå) men spännen på. De va bara på dom vita det var snören på.
Tack för kommentaren <3
KRAMIS <3

Funkie time on skype <3

Hej på er!
Just nu sitter jag och chattar med Annie och Ellen på skype <3
Anni är inte med på bilden för hon kollar på TV. Gud va najs jag är o.O
KRAMIS <3

Redigera bild ^^

Hej på er!
Först tänkte jag strunta i att visa denna bild, men det kan väl va kul med lite bilder? hihi
KRAMIS <3

Statestiken flyger mot stjärnorna

Hej på er!
Jag är så himla glad idag! En annledning är för att statestiken blir bättre och bättre! Nu är det 24 st unika besökare, och jag förväntar mig mera imorgon <3 Det är roligt att så många tycker om min blogg men det skulle vara ännu bättre om ni kunde kommentera lite mera och skicka länkar till era bloggar så jag får se vem det är som kickar in ibland ^^

Gud va frågor Ellen :D

Hej på er!
Jag har nu suttit och skrivit svar på Ellen alla 24 frågor! haha, om ni vill få en länk så måste ni slå 24 :P kom ihåg att ni kan skriva mer än en kommentar annars blir det lite krångligt att kopiera, svara, läsa mm...
Snart ska jag sova men först ska jag visa en bild på hur jag såg ut innan idag men nu har jag bytit om till funkisen igen ^^
(tröjan köpte jag idag också)

Och tro det eller ej, jag har fortfarande på mig skorna x) Jag värkligen ÄLSKAR dom och det som är bra är att jag har köpt dom för mina egna pengar!

fråga mest, få länk i två dagar

hej på er!
Glom inte bort att skriva massa frågor i min frågestund!
DEN SOM SKRIVER MEST FRÅGOT FÅR EN LÄNK I TVÅ DAGAR <3




Villken ska jag ha?

Hej på er!
Jag har gjort ett nytt namnslut men vet inte villken jag ska ha, kommentera gärna villken ni tycker! <3

Bildbomb!!

Hej på er!
Nu blir det massa bilder från telefonen!! (inte värlsbästa bilder)

Tack tack :DDD

Hej på er!
Jag frågade Elsa (länkar till hennes blogg när designen är klar) om hon kunde länka mig eftersom hon ville att jag skulle visa hur man gjorde ett "namn slut" åch då fick jag tillbaka en kommentar:

"du fick en länk på min blogg hihhi^^ bara för att du har en utav världens bästa blogg^^"
Svar: Åh! Tack så jätte jätte mycket :O Inte visste jag att min blogg var världs-bäst ;) hihi <3

Sådant gör mig ännu gladare än vanligt <3

Två bilder från Lager 157

Hej på er!
Nu ha jag äntligen lyckats med att få över bildern från min iphone till datorn :D Därför kommer det snart en bildbomb!! Men först två bilder från Lager 157 <3
Inte världens bästa bilder, det är ju inte en systemkamera direkt ;) <3

Tusen Tack :*

Hej på er!
Tach så hemskt mycket för både alla kommentarer ni skrivit och för statestiken! Andra dagen på enna bloggen och jag har 18 besökare?! WHIOO <3
Nu ska jag gå och fota lite, kansk att det blir några "blogg vänliga" bilder ^^

How to do a namnslut ^^

Hej på er!
Det va en som ville att jag skulle visa hur man gör ett namnslut, absolut kan jag visa er det:
1. Först behöver du ett ställe där man kan redigera bilder, måla, skriva text mm... Jag rekomenderar "Picnik.com"
2. Klicka på "Börja redigera" och sedan "välj foto" (Det står lite annorlunda om du har engelskt). Du kan välja vilken bild som helst.
3.klicka på "crope" för att forma bilden hur liten du vill ha den.
exempel:
4. Klicka på "Create" (om du har den engelska variationen annars står det "skapa eller någonting.) Längst till vänster står det "Picknik" under det  står de "home" och under de så står det "Featured" och till höger om den så klickar du. (altså på "Effects")
5. När du klickat på den så bläddrar du ända ned tills du kommer till en efekt som heter "Doodle". Där ska du nu måla hela bilden vit eller villken bakgrundsfärg du vill ha. Vit är bäst annars får du en ful kant som på detta exemplaret:
Exempel: (gjorde en ram för att se bättre)
6. Om du klickar på "Text" till höger om "Effects" så är det bara att skriva vad man vill att det ska stå! Om du vill lägga till något extra (t.ex en liten hund, hjärta, blomma mm) så klickar du på "Stickers" till höger om "Text". Välj ingenting som är blått, eller där det står premium, det kostar pengar!!
Exempel:

7. När du är klar så klickar du på "Save & share" och när det laddat en liten stund så klickar du på "Save photo". Om du döper bilden till typ: "Ghheocf" så måste du skriva .jpg i slutet av namnet! Sen vart den sparad och klar :D
Hoppas att du förstod. Jag förklarade så smidigt som jag kunde ^^

Tydligare bild på skorna

Hej på er!
Tänkte visa en lite tydligare bild på de nya skorna!
De kostade 250:- villket kanske va lite dyrt, men de var dom värda för jag ÄLSKAR dom värkligen <3
Klacken är inte så hög som den ser ut, i verkligheten är den knappast 5 cm!
Ha det bra!!!

Hemma :D

Hej på er!
Nu vart jag hemma från Lager 157. Jag köpte följande:
-Tre linnen
-En lila funk dress
-En tunika
-coola klackskor!
Jag fotade bara de med tjock text så varsegoda:
Måste bara tillägga att bilden är fullt seriös *blink blink*
Åh va fint de va tillsammans o.O (nja...?)
Jag lägger in en tydligare bild på skorna snart, måste bara fota dom ^^
ps: varför detta inlägget hamnade i "clothes of the day" är för att detta är hur jag ser ut just nu och såhär kommer jag se ut resten av kvällen, kanske inte skorna ? ;)

Gästblogg ^^

Hejhej!
Nu gästbloggar AniPani på Kajafias blogg ;) Det är jag som gjort kajsas design. Just nu är Kajsa på Lager157. Vi får hoppas hon hittar något kul. Senare ska jag hämta ett paket från, haha, Lager157. Ganska komiskt^^

Jag vill påminna er om Kajsas frågestund. [Klicka HÄR!]
Sen gör jag lite reklam för min egen blogg. Busigt! Jag gör gärna designer (gratis såklart) [Klicka bara HÄR!]

Och så avslutar jag det här inlägget med en gammal bild på mig och Kajsa ^^

Tagen för drygt ett år sedan.

Och en på Kajsa, busfia ;)

Haha min lampa ^^ Också tagen för ca. ett år sedan.



Min egen hälsning:



Ganska kul att vi har samma utan att vi visste det!

Dålig blogg dag

Hej på er!
Som ni vet så ska ju jag iväg en stund idag så därför kommer inte jag kunna blogga så mycket. Kanske att jag slänger in ett från morbilen när vi sitter i bilen (de rimmade konstigt)
Ha de bäst!

Matchning nummer ett...

Hej på er! Har suttit framför photo scape och har försökt att göra en matchning. Såhär blev reultatet:
Jaa, det gick ju knappast alls! det blev lite konstig form på bilden? jaja, nu måste jag lägga mig <3

God natt!

Hej på er!
Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon ska jag och mamma till "lager 157" och shoppa lite ^^
Jag har gjort ett ntyy namnslut men jag tror inte jag ska använda den... Villken tycker ni?
Kommentera villken ni tycke är snyggast! Själv tycker jag nog den till vänster!

FRÅGESTUND!!!

Hej på er!
Jag tänkte ha en frågestund eftersom jag vet att det är några som inte riktigt vet vem jag är som läser min blogg så då kan det ju vara passande med en frågestund! Så fraga vad ni vill. Jag kommer nog ha den tills på söndag eller måndag, är inte säker på när... Men håll utkik efter svar <3

Gratis är bra :D

Hej på er!
Jag fick en idé om vad jag kan skriva om och det är om man vill ha en gratis ICA kasse (kan va konsum eller vad som). Då gör du följande:
Du lägger fram varorna du ska köpa och så betalar du (betala inte påsen!) och precis när personen i kassas ska ta emot personen bakom dig i kön säger du
- Just det, ja ska ju ha en påse också... Vad kostar den?
Då säger personen i kassan
-Äm... Jag kan bjuda dig på en kasse :)
Då funkar det! Självklart så funkar det inte varje gång och om det inte är någon bakom dig ska du säga att du vill ha en kasse efter att hon skrivit ut kvittot, då hon måste göra om allt bara för en krona?! Så testa det nästa gång ni handlar så kanske ni sparar en peng ;)
Bilden är från google!!

Dessert <3

Hej på er!
Ni få som läser min blogg, ja måste bara säga, ni är jätte duktiga på att kommentera och det skulle vara ännu roligare om ni andra också ville kommentera lite ;)
Jaja, nu kommer två bilder från desserten vi åt innan <3

Maten uppskattades ^^

Hej på er!
Nu är jag tillbaka på bloggen efter en god måltid. Både mamma och pappa tyckter att det var jätte gott! En sak som jag glömde att fota inna var glass. jag var och köpte det en haltimme inna de kom hem och så såg jag att vi hade chokladsås och kex så det blev jätte gott. Jag tog kort på det men jag har inte lagt ver fotona ännu så ni får se dom ikväll. Ha det gott så ses v senare fr nu ska jag gå ut och fälla ned tältet :)

Mer matig sallad

Hej på er!
Just nu lagar jag mat. Jag gör en sallad med stekt potatis i, villket blir lite mera matigt! Jag har fotat lite granna under tiden potatisen skulle stekas. Eller ja jag tog två bilder ;)

Detaljer <3

Hej på er!
Nu har jag fotat lite. Det är så svårt att hitta insperation... Här kommer bilderna:
Tyvär så blev det bara fyra bilder men hoppas ni blev nöjda endå! <3

Åh va fint det blev :D

Hej på er!
Nu är Annie klar med designen. Visst blev den fin <3 Tack så himla mycket Annie! Jag fattar inte hur du lär dig :P Bjuder på en gamal bild för nu ska jag nog fota lite ^^
Ni som läser min andra blogg, för er är den gamal ;)

Kalorikoll

Hej på er!
Jag glömde ju att berätta hur många kalorier jag och Ellen brännde, jo 250! Vi gick 4,33 km på 47 minuter villket kanske inte var så bra men det är ju någonting ;) <3
Just nu håller Annie på att fixa med min design så snart är den klar :D WIHOO! ha en najs dag så ses vi senare ^^

Clothes of the day!

Hej på er!
Såhär ser jag ut idag, kläderna jag var ute och gick i ;)

Röra på döfläsket, haha

Hej på er!
Nu ska jag och Ellen gå ut och gå. Igår bestämmde vi oss för att gå två gånger i veckan, då vi brände 203 kalorier :D Jag hae en app i telefonen så jag kan skriva in hur mycket vi brännde idag när jag är hemma igen! Bjuder på en bild, som de flästa känner igen från min andra blogg, sålänge!

Det ser ljusare ut för...

denna bloggen!
Ni vet, snart kommer jag att få en ny header och då kommer denna bloggen bli mycket mer najs än nu och det är alltid kul att skapa en ny blogg så jag tror nog att jag ska byta till denna bloggen endå... Men ännu är jag inte riktigt säker..? Vad tycker ni? Ska jag byta eller ska jag inte byta? Kommentera!!

Nytt namn slut

Hej på er!

Nu har jag gjort ett nytt namnslut som jag ska börja med nu. Annie som är så snäll lovade mig att hon skulle göra en ny header till mig villket skulle vara välldigt bra för den jag har nu är ju hemsk! Jag gillar värkligen inte de standard designerna som finns. Jag bjuder ochså på en bild jag tog för ett litet tag sedan, som jag blev ganska nöjd med :D

Ny blogg men den andra finns kvar!

Hejsan!
Jag tänkte att kanske kunde vara kul att börja blogga på blogg.se igen. Jag har bloggat här förut och då hette bloggen "jaekajsa.blogg.se" men den är brota för länge sedan. Jag har en blogg på bloggplatsen också som heter
http://kassas.bloggplatsen.se
Nu ska jag fixa lite med designen och vem vet, KANSKE KANSKE KANSKE kommer jag byta. Just nu är jag bara 10% säker på att jag kommer byta lixom ^^
//Kajafia

Välkommen till min nya blogg!