How to do a namnslut ^^

Hej på er!
Det va en som ville att jag skulle visa hur man gör ett namnslut, absolut kan jag visa er det:
1. Först behöver du ett ställe där man kan redigera bilder, måla, skriva text mm... Jag rekomenderar "Picnik.com"
2. Klicka på "Börja redigera" och sedan "välj foto" (Det står lite annorlunda om du har engelskt). Du kan välja vilken bild som helst.
3.klicka på "crope" för att forma bilden hur liten du vill ha den.
exempel:
4. Klicka på "Create" (om du har den engelska variationen annars står det "skapa eller någonting.) Längst till vänster står det "Picknik" under det  står de "home" och under de så står det "Featured" och till höger om den så klickar du. (altså på "Effects")
5. När du klickat på den så bläddrar du ända ned tills du kommer till en efekt som heter "Doodle". Där ska du nu måla hela bilden vit eller villken bakgrundsfärg du vill ha. Vit är bäst annars får du en ful kant som på detta exemplaret:
Exempel: (gjorde en ram för att se bättre)
6. Om du klickar på "Text" till höger om "Effects" så är det bara att skriva vad man vill att det ska stå! Om du vill lägga till något extra (t.ex en liten hund, hjärta, blomma mm) så klickar du på "Stickers" till höger om "Text". Välj ingenting som är blått, eller där det står premium, det kostar pengar!!
Exempel:

7. När du är klar så klickar du på "Save & share" och när det laddat en liten stund så klickar du på "Save photo". Om du döper bilden till typ: "Ghheocf" så måste du skriva .jpg i slutet av namnet! Sen vart den sparad och klar :D
Hoppas att du förstod. Jag förklarade så smidigt som jag kunde ^^



Kommentarer
Elsa

tack jag trodde det var så man gjorde

2011-07-14 @ 16:20:36
URL: http://fotoelsa.webblog.se/


Kommentarer:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (syns ej) :

Blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0