Ny bok på gång

Igår satt jag och kollade igeom alla mappar jag har på datorn när jag ittade en "bok" jag skrev nästan precis när jag fick datorn. Det var undefär bara fyra meningar så jag skrev lite till på den. Inte så jätte nöjd men ja tänkte att ni skan få se den endå. Inte är den så lång med det är något!

ETT
Han riktade pistolen mot huvudet på den lite äldre, men endå fräsha, kvinan som satt fastbunden med händerna bakom ryggen på en trästol mitt i den kalla källaren.
-Nu ska du berätta vad han har gömt den, annars skuter jag huvudet av dig, förstår du?! nästan skrek den lite yngre mannen som stod vid sidan om kvinnan. Han hade en brytning på spanska och hans hår var ljust och tunnt.
-Jag vet inte vad du pratar om har jag ju sagt! svarade kvinnan på darrande röst både av skräck och osäkerhet.
-Du vet mycket väl vad jag vill ha! Din man har gömt det i erat hus och nu ska du berätta vart han har gömt det!
-Snälla, jag ber dig, ta bort pistolen så kan vi reda ut dett...
Mera hann hon inte säga innan ett pistolskott ekade mellan väggarna. Hon hade blivit skuten, mördad. Mannen vid sidan om henne såg förvårnad ut då det inte varit han som avfyrat sitt vapen. Han vände sig om och fick syn på sin medhjälpare som var helt spansk och vars kroppsbyggnad var kort och lite små knubbig. Han kollade på spanjoren med en undrande blick. Nu var det brottom. Väggarna i källaren var inte ljudisolerade så flera av grannarna hade troligen hört skottet.
TVÅ
Martin vaknade av att väckarklockan ringde, tidigare än vanliga fall, då han hade ett speciellt möte på morgonen innan han skulle vidare till polis stationen där han arbetade. Men ett bekymmersamt andetag reste han på sig och vrängde på sig sina jeans. Dessa jeans hade han haft sedan hans fru lämnade honom över 5 år sedan. Hon hade anklagat honom för att varit otrogen vilket han aldrig ens skulle ha en tanke på. Han letade upp sin gamla skjorta i ljusblå ton och gick mot köket för att äta frukost. Frukosten brukade inte bestå av så mycket delikatesser då det oftast blev lite flingor eller något i den stilen.
Han öppnade kylen och fummlade till sig mjölken som stod längst in i kylen. Han luktade så den inte var för gammal innan han hälde upp den i en skål som stod på bordet sedan gårdagens frukost. Han brukade inte vara hemma så ofta eftersom det alltid var så mycket på jobbet. Det blir oftast någon matbit på en resturang, ett hotell, en bar eller liknande. Oftast han han inte äta alls. Han tog fram mûslin som stod på den halv smuiga köksbänken och satte sig vid det runda lilla bordet framför tv:n. Något han gjorde varje morgon var att kolla på nyheterna men idag kunde han inte se dom då han gått upp tidiare.
ETT
Han riktade pistolen mot huvudet på den lite äldre, men endå fräsha, kvinan som satt fastbunden med händerna bakom ryggen på en trästol mitt på golvet i den kalla källaren.
-Nu ska du berätta vad han har gömt den, annars skuter jag huvudet av dig, förstår du?! nästan skrek den lite yngre mannen som stod vid sidan om kvinnan. Han hade en brytning på spanska och hans hår var ljust och tunnt.
-Jag vet inte vad du pratar om har jag ju sagt! darrande kvinnan på rösten, både av skräck och osäkerhet.
-Du vet mycket väl vad jag vill ha! Din man har gömt det i erat hus och nu ska du berätta vart han har gömt det!
-Snälla, jag ber dig, ta bort pistolen så kan vi reda ut dett...
Mera hann hon inte säga innan ett pistolskott ekade mellan väggarna. Hon hade blivit skuten, mördad. Mannen vid sidan om henne såg förvårnad ut då det inte varit han som avfyrat sitt vapen. Han vände sig om och fick syn på sin medhjälpare som var helt spansk vars kroppsbyggnad var kort och lite små knubbig. Han kollade på spanjoren med en undrande blick. Nu var det brottom. Väggarna i källaren var inte ljudisolerade så flera av grannarna hade troligen hört skottet.
TVÅ
Martin vaknade av att väckarklockan ringde, tidigare än vanliga fall, då han hade ett speciellt möte på morgonen innan han skulle vidare till polisstationen där han arbetade. Men ett bekymmersamt andetag reste han på sig och vrängde på sig sina jeans. Dessa jeans hade han haft sedan hans fru lämnade honom över 5 år sedan. Hon hade anklagat honom för att varit otrogen vilket han aldrig ens skulle ha en tanke på. Han letade upp sin gamla skjorta i ljusblå ton och gick mot köket för att äta frukost. Frukosten brukade inte bestå av så mycket delikatesser då det oftast blev lite flingor eller något i den stilen.
Han öppnade kylen och fummlade till sig mjölken som stod längst in i kylen. Han luktade så den inte var för gammal innan han hälde upp den i en skål som stod på bordet sedan gårdagens frukost. Han brukade inte vara hemma så ofta eftersom det alltid var så mycket på jobbet. Det blir oftast någon matbit på en resturang, ett hotell, en bar eller liknande. Oftast han han inte äta alls. Han tog fram mûslin som stod på den halv smuiga köksbänken och satte sig vid det runda lilla bordet framför tv:n. Något han gjorde varje morgon var att kolla på nyheterna men idag kunde han inte se dom då han gått upp tidiare.


Kommentarer
Lina

Vad bra :)!!

2012-03-27 @ 10:09:32
URL: http://thelizy.blogg.se/


Kommentarer:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (syns ej) :

Blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0